11 november

nu e jag proppmätt! har gjort en god pastarätt med räkor :)
luktar riktigt mkt vitlök om mig nu, och chilin gjorde att jag höll på att gråta. men jag Älskar stark mat! de e så himla gott verkligen :)

gjorde kycklinggryta åt pappa ist, min familj e liksom inte riktigt lika crazy i stark mat som jag!
ska göra en jättegod och nyttig drink sen med.

Jo de va faktiskt väldigt trevligt i lördags, lite kiv blev de .. men inget som inte gick över ganska så fort :)
min första klubbfest då :) lite bilder kommer.

har slipat väggarna, storstädat hela lägneheten och lagat två olika rätter plus diskat, om jag skulle ta o fortsätta på mitt lilla paljett arbete som jag satte igång igår? e lite sugen faktiskt :)

sen ska jag väl be alla o deras vägnar om ursäkt om jag skrev ett känsligt inlägg häromdagen särskilt anonymus då! men som sagt, vi satt och diskuterade lite.. jag har inte med saken o göra.. men du blandade dej i allt o alla o rörde ihop en del sagor.. enligt vad jag tror.. jag ska inte säga att jag e helt hundra. men jag tror.,  men som sagt så ber jag faktiskt om ursäkt!
drop it ;)

Pasta med Räkor och vitlök

1 Portion

2 Bollar med tagliatelle (koka i paprikakrydda och salt tills dom mjuknar)
200 gr räkor
3 vitlöksklyftor
1 röd chili
olja
persilja

fräs den hackade vitlöken och den hackade chilin (glöm inte ta bort kärnor) i lite olja i en stekpanna i några minuter. Blanda i Räkorna.
tillsätt lite vatten och låt koka upp. Blanda i Persiljan och till slut Den kokade pastan. (skölj inte)
Rör ihop allt, Klar att servera!

Mycket gott o väldigt snabblagat, och ännu nyttigare blir den med fullkornspasta!
ha gärna rostat bröd till :)


Jag Och Baby, visst e vi fina? :)







Kommentarsvar

Anonym om 6 November:
har du opererat brösten? en opersonlig fråga jag vet, men är själv intresserad och skulle vilja veta mer om så är fallet. kram

Haha Ja de va ju en liten personlig fråga kanske.. de e ju inte så att man frågar varandra om andra privata delar direkt..men ja, de har jag gjort.  men klart att jag ska berätta lite! vad e det du vill veta?

Kommentarer
Postat av: Anonym

förlåt för att jag var så framfusig. det känns bara som att detta är en stort beslut som jag ska leva hela livet med och tar till alla knep jag kan för att få fram information..



jag vet ju självklart mycket om själva operationen osv eftersom jag varit på möte. men undrar mest hur det känns efteråt. först och främst, tycker du det var värt det?



sen har jag även hört att bröstet "domnar bort" ett tag i början och att känseln inte alltid kommer tillbaka. vet inte om det är sant. känns som att människor i min närhet endast vill skrämma mig till att inte göra operationen. men hur upplevde du det, efter alltså? tack för att du ställer upp! kramar

2008-11-11 @ 17:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback